Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • Deutsch
  • English

Obsah

     Charakteristika  ŠVP pro předškolní vzdělávání

 

Chceme v něm dítěti umožnit vnímat svět v jeho přirozených souvislostech a tím získat reálný pohled a aktivní postoj k životu.

 

Vzdělávací záměr: 

Rozvoj osobnosti dítěte, individuality, citového postoje vůči ostatním lidem, světu kolem nás, k práci, rodině, k přírodě, k sobě samému, k historii a k lidovým tradicím a zvykům.

  • Našim dlouhodobým záměrem je rozvíjet řeč jako dorozumívací prostředek v sociální společnosti a  prostředek k navazování vztahů.
  •  V dostatečné míře uplatňovat situační učení, založené na vytváření a využívání situací, které poskytují dítěti srozumitelné praktické ukázky životních souvislostí tak, aby se  dítě učilo dovednostem a poznatkům v okamžiku, kdy je potřebuje a  lépe tak chápalo jejich smysl.

Cíl: 

  • Náš ŠVP  si klade za cíl dosáhnout u  dětí klíčových kompetencí:

         k učení

         k řešení problémů

         komunikativních

         sociálních

         činnostních

 

  • Klade důraz na:

              - tvořivost pedagoga, při plánování vzdělávací nabídky a propojování

                vzdělávacích oblastí

-         na schopnost pedagoga hledat nové vzdělávací cesty

-         na uplatňování hry jako hlavní vzdělávací metody

-         na vlastní aktivitu dítěte při prožitkovém učení

-         na provázanost a vyváženost řízených a spontánních aktivit

-         na emoční prožitky dětí

-         na propojení vzdělávacích témat s životem a praktickým učením nápodobou

-         na evaluaci obsahu metod a forem denní nabídky pro děti

                     - na rozvoj dítěte jako jedinečné osobnosti, diagnostika dětí

-         na spoluúčast rodiny, důvěru mezi rodiči, školou a dětmi

 

Respektuje fyziologické, sociální a emoční potřeby dětí, jejich individualitu a veškeré činnosti jsou organizovány tak, aby děti zaujaly. Je uplatňováno prožitkové , kooperativní, situační a spontánní učení. Na děti působíme metodou vzdělávací nabídky, ve které podporujeme aktivní účast dítěte v činnostech, podporujeme jeho chuť se učit a objevovat.